sobota, 15 lutego 2014

Testy, testy naszego EA





Od czego zacząć, oczywiście od testów na danych historycznych. Aby był cień szansy że dany robot będzie przynosił zyski w przyszłości, musi dać nam potwierdzenie na danych w przeszłości. Wtedy będziemy mieli nadzieje że dobra passa będzie kontynuowana.
Aby rozpocząć testy, potrzebna nam będzie platforma MT4(offline) oraz dobrej jakości dane historyczne. Ważne jest to szczególnie gdy chcemy testować roboty scalpingowe, gdzie brane pod uwagę są najmniejsze interwały czasowe. Ja używam programu Tickstory pobiera on dane  z serweru Dukascopy. Mamy tutaj jakość modelowania 99,9%.
Jak długo wstecz, ja osobiście robiłem porównawczo do 3 lat, ale sądze że niema to większego znaczenia, liczy się teraźniejszość. Skupiłbym się od 1 roku do 3 miesięcy wstecz. Wszystko zależy jak agresywny system się stosuje.
Następna rzeczą jest wybór brokera na którym nasz robot ma działać. Niby wykres u wszystkich brokerów wygląda tak samo, ale nasz robot nie działa u wszystkich w identyczny sposób. Po kusze się o stwierdzenie po 3 miesiącach testów u 6 różnych brokerów że ten punkt jest NAJWAŻNIEJSZY.  Z moich testów wyłoniło się dwóch co ciekawe jeden MM, a drugi ECN.  Zalecam tutaj również dokonanie dokładnych backtestów.

Po wykonaniu tych czynności powiem wam na jakie jeszcze niespodzianki możecie liczyć.
*robiąc backtesty(rok wstecz) miałem największą nieprzerwaną stratę 3 transakcji, gdy puściłem go na koncie realnym odrazu zrobił mi 8 :D, dlatego są to tylko backtesty.
*ostatnio miałem taki przypadek dwa identyczne konta u tego samego brokera na jednym robot przesunął trailigstopa na drugim nie.
*wyniki na koncie demo zawsze będą lepsze od realnego, ma to związek min.z zmiennym spreadem, z wpuszczeniem zlecenia na rynek przez brokera,posiadam 2 konta demo/real i zawsze różnica jest na korzyść demo szczególnie widoczna w systemach skalpujących.
* jeśli posiadamy serwer VPS musimy liczyć się, że również tutaj pojawią się problemy, ostatnio przed danymi znikło mi połączenie z internetem, po telefonie do operatora okazało się że dostawca obsługujący sieć ma jakieś problemy, po 10 minutach wróciło wszystko do normy.
* pamiętajmy o spreadach szczególnie w czasie ważnych danych typu payrolls, sporo mogą się rozszerzać i uwzględnić to w swoim tradingu
* ręczne manipulowanie w czasie otwartych pozycji, różnie z tym bywa, co dla nas jest nielogiczne dla robota będzie zawsze.


1 komentarz:

  1. Witam.
    A na jakim VPS-ie uruchamiasz Tickstory?
    Ja nie mogę trafić na taki gdzie będzie chodził ten program.

    OdpowiedzUsuń